17/10-11

Hmmm detta väder var ju inget att hurra för direkt, får se om det äns blir en promenad eller om vi myser i soffan istället <3 Kan ju ta det senare om inte annat, för vid två är det premiär för baby-sim
och det ska bli så spännande att se vad Benjamin tycker om det! Hoppas han gilla det :)
Just nu ligger han i sin vagn och sover fast denna gång inne i hallen med ena fönstret öppet så han får lite frisk luft, vill inte att han sover på altan när jag inte är i köket och så har jag ju inte skaffat baby-larm än men det ska vi allt ordna denna månad har jag bestämt!
Och så väntar jag på att Bumbostolen ska komma, så han kan sitta upp utan att man behöver hålla i han när man tex ska laga mat eller fixa med annat och så köpte jag med en bricka som man kan sätta dit så han kan ha saker på sen :)
Han diggar ju inte babysittern lika mycket längre känns det som utan vill sitta rakt upp och så måste man ju sitta och hålla i han, väldans kul men man har lixom lite annat att fixa också så kan inte sitta så jämt vilket gör att han blir arg ;)
En gåstol och matstol ska vi köpa med, vill köpa en grön gåstol som jag hittade fast Peter vill köpa en gåstol som ser ut som en speedway bil(?) typ! Men någon slags hopp funktion på, visst var den cool men jag tycker nog att tusen spänn är lite magstarkt jag.. Den jag kollade på kostade tre hundra vilket jag tyckte var lagomt ;) Meeeen vi får väl se vilken det blir, känns som att det är mycket man ska köpa denna månad, men det är ju sådant som man behöver med och det är ju sådant som man bara köper en av en gång (förhoppningsvis) :)
Hittade en jätte gulligt fågelmatare på maxi här om dagen, ser nästan ut som vårat hus så var ju bara tvunget att köpa den :p Så nu hänger den så fint i äppelträdet här utanför och små fåglarna har värsta frö kalaset haha, och katten har självklart span på dom ;) Slutar väl med att hon sätter sig under den och gapar i hoppet om att någon ska ramla i munnen på henne ^^,
Gäsp* vad trött man är då, Bejnamin fick ju för sig att vakna tidigt idag så nu sitter jag och moffar choklad och dricker latte i stora lass i förhoppningarna om att piggna till!
Nu börjar han böka i vagnen så ska nog försöka få han att somna om!
Hej Svejs :)

Lovade en viss person att lägga upp lite bilder på vad jag köpt för höst mössa/vantar och lite smått till Benjamin
så varsågod. ^^,
Mössa sockor och vantar.

Napphållaren men galna fåglar!


Fågelbordet och lite lycktor jag köpt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0