7/6-11



Mmm efterlängtade regn ^^, Visst jag har inte emot värme annars men när man gravid har jag upptäkt att man svullnar upp som självaste Barbapapa så fort det blir över 20 grader och sol och så svettas man som en gris!
Så det får gärna komma sådana här svalare regniga dagar
:)
Annars så går det bra med magen, han växer och växer och växer..... Så nu är det trångt åt han!! Och för mina revben/bäckenben och magsäck, jag får ju knappt i mig något när jag äter för det inte är så mycket plats kvar och så kräks man om man äter för mycket, kan ju ha med att det är varm också men annars går det bra!
Har tänkt på det att vissa dagar tycker man att det är yber mysigt när han ligger och uffar och gruffar där inne och att det gär inget att det är ca 2-3 veckor kvar till förlossnigen medans vissa dagar brister man ut i gråt för att det bara är jobbigt,tungt, trångt, varmt, svettigt, orkeslös m.m. och man vill bara ha ut honom till varje pris!!
Sen att hormonerna inte är som dom ska just nu kan ju spela in en del ;) Men jag försöker tänka att när jag väl ligger på BB med han PÅ magen i stället för I magen så kommer jag tyckt att det gått jätte fort istället :)
Känner att jag borde gå ner mot den stora staden för att göra små ärenden men med tanke på detta väder och att jag snarare vaggar fram (sakta sakta men säkert) istället för att gå i rask takt så kanske det är lika bra att skjuta på det tills i morgon, tänker inte hamna ute i åskväder igen!!! Man vet ju faktiskt inte, kan ju bli åska och jag är inte sååå överdrivet förtjust i det så håller mig hemma och ska jag gå så ska det inte ta 100år att komma fram ^^,
Och igår var vi och hälsade på papput and Eva i den tropiska värmen, men dom hade ett monster parasoll och ganska blåsigt så det var bara skönt att sitta där och pimpla i mig saft, kaffe var det ikke på tal om för mig med tanke på värmen!! Haha pappa höll på att smälla av när han såg mina uppsvullna fötter och vader!!
Hörde nästan hur hakan smällde ner i bordet X) Och så fick han känna en spark från Benjamin, inte ofta kan jag lova!! Annars brukar han ligga helt stilla när vi är på besök hos folk, speciellt Peters pappa, då somnar han direkt verkar det som, stackarn, han som så gärna vill känna han sparka ^^,
Nje nu måste jag in och ta en kall dusch innan jag börjar med denna dag!
Hej Svejs!

Körven somnade mitt i sin tvättning, tufft jobb att vara katt tydligen ;)



Satt ute här om kvällen och drack te och mummsade kakor medans Peter gjorde det sista med badtunnan ^^,


Svullo!! Men inga bristningar än faktiskt(!) Peppar peppar ta i trä får jag väl säga X)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0